Vaikka Samsung Galaxy Note7 -puhelimen myynti ei ole Suomessa alkanut, Samsung kehottaa nyt kaikkia Galaxy Note7:n silti omistavia varmuuskopioimaan tietonsa, sulkemaan puhelimen ja lopettamaan sen käytön. Samsung haluaa tehdä erittäin selväksi, että tämä koskee vain Galaxy Note7:ää, ei muita laitteita.
Samsung työskentelee pohjoismaisten operaattorien ja jälleenmyyjien kanssa varmistaakseen, että asiakkaat voivat vaihtaa Galaxy Note7 -tilauksensa joko Galaxy S7:ään tai Galaxy S7 edgeen edullisilla ehdoilla. Jos asiakas päättää vaihtaa Note7-puhelimen toiseen malliin, Samsung korvaa luonnollisesti laitteiden hintaeron. Vaihtoehtoisesti asiakkaat voivat purkaa kaupan ja saada rahansa takaisin.
Tarkempia toimintaohjeita jaetaan Samsungin kotisivujen kautta ja suoraan kuluttajille, joita asia koskee.
Suomessa asiakkaille tarjotaan seuraavia vaihtoehtoja:
1) Vaihda Galaxy Note7 -puhelin Galaxy S7:ään tai Galaxy S7 edgeen ja saa korvaus laitteiden hintaerosta.
2) Pura kauppa ja saa kaikki rahasi takaisin.
– Asiakkaidemme turvallisuus on meille ensiarvoisen tärkeää. Vaikka Galaxy Note7:n myynti ei ole alkanut Suomessa, kehotamme kaikkia Galaxy Note7:n silti omistavia varmuuskopioimaan tietonsa, sulkemaan puhelimen ja lopettamaan sen käytön, sanoo Lars Jansson, Corporate Vice President & Head of Mobile Division Samsung Electronics Nordic.
– Haluamme pyytää kaikilta Galaxy Note7 -asiakkailtamme syvästi anteeksi, ettemme ole täyttäneet Samsungille asettamianne laatuodotuksia. Kiitämme teitä kärsivällisyydestänne ja pahoittelemme syvästi aiheuttamaamme harmia, jatkaa Jansson.
Samsung lupaa jatkaa yhteistyötä asiaankuuluvien viranomaisten kanssa ja tehdä kaikkensa, jotta tilanne saadaan ratkaistua. Juuri nyt keskitytään ennen kaikkea jokaisen Galaxy Note7 -laitteen palauttamiseen ja vaihtoon, jotta kuluttajia koskevat riskit saadaan minimoitua.
Aihetta koskeviin kysymyksiin vastataan Samsungin asiakastuessa, johon saa yhteyden soittamalla numeroon 030-6227515.