TCL Electronics näkee suurnäyttösegmentin kasvun kiihtyvän: 65-tuumaisten ja sitä suurempien älynäyttöjen maailmanlaajuinen myynti kasvoi 75 prosenttia. Pohjoismaissa vastaava luku vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä oli 120 prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavaan aikaan.
TCL Electronics, yksi maailman nopeimmin kasvavista kuluttajaelektroniikkabrändeistä, on julkistanut vuoden 2022 maailmanlaajuisen myyntinsä. Älynäyttöjä myytiin vuonna 2022 peräti 23,78 miljoonaa kappaletta. Maailmanlaajuinen kasvusuuntaus jatkuu vahvana, ja myynti kasvoi 32,2 prosenttia viime vuoden neljänteen neljännekseen verrattuna.
TCL näkee suurnäyttöjen myynnin edistyneen myös Pohjoismaisilla markkinoilla merkittävästi. Kun tarkastellaan koko vuotta 2022, 65-tuumaisten ja sitä suurempien TCL-älynäyttöjen liikevaihto kasvoi Pohjoismaissa 75 prosenttia ja kappalemäärä 52 prosenttia. Vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä kasvu on liikevaihdon osalta huikeat 120 prosenttia verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Vuoden 2022 neljännellä neljänneksellä suurnäyttösegmentin osuus oli puolet TCL-televisioiden kokonaismyynnistä.
TCL:n maailmanlaajuinen älynäyttöjen kokonaismyynnin keskikoko kasvoi 3,4 tuumaa 48,4 tuumaan, mikä osoittaa, että kuluttajat kaikkialla maailmassa haluavat selvästi valita suurempia näyttöjä. TCL näkee, että tämä suuntaus jatkuu myös tulevaisuudessa.
– Pohjoismaiden hyvät luvut ovat meille erittäin ilahduttavia, eikä vähiten siksi, että olemme panostaneet ja keskittyneet uusimpien QLED- ja Mini LED -malliemme suurnäyttöjen kehittämiseen. Yhä useammat valitsevat suuremman television saadakseen vaikuttavamman katselukokemuksen kotona. On selvää, että olemme juuri nyt oikealla tiellä, sanoo TCL Nordicsin Country Manager Johan Huss.
Lisätietoja TCL-televisioista saa valmistajan suomenkielisiltä kotisivuilta.