Samsung tuottaa yhdessä kansainvälisen olympiakomitean kanssa Gear VR -virtuaalilaseilla katseltavia suoratoistolähetyksiä Lillehammerista nuorten talviolympialaisten avajaisista ja kisatapahtumista.
Helmikuun 12. päivä Samsung Gear VR -lasit vievät katsojan Lillehammeriin nuorten talviolympialaisten avajaisseremonioihin. Muun muassa olympiasoihdun sytyttämistä ja kulkueita voi lasien avulla seurata 360 asteen näkymänä.
Lisäksi Samsung tarjoaa päivittäin VR-kohokohtia eri olympialajeista, kuten kelkkailusta, lumilautailusta, taitoluistelusta ja mäkihypystä. Ohjelmaa lähetetään 11.-21. helmikuuta, ja sitä voi katsoa suoratoistona yhteensopivaan älypuhelimeen liitetyillä Samsung Gear VR -virtuaalilaseilla.
Lillehammerin kisavieraat pääsevät hekin kokemaan olympialaisten VR-kohokohdat eri puolille kaupunkia sijoitetuissa Samsung Galaxy Studioissa. Niissä voi myös testata rajojaan 4D-virtuaalielämyksissä, jotka sijoittavat katsojan mäkihyppääjän monoihin hyppytornin huipulle.
Nuoret lähettiläät jakavat olympiatunnelmia
Virtuaalikokemusten ohella Lillehammerista jaetaan myös nuorten omaa näkökulmaa olympialaisista. Kansainvälisen olympiakomitean valitsemat 47 nuorta lähettilästä tuottavat sosiaalista sisältöä olympialaisten aikana.
Neljättä kertaa järjestettävän The Young Ambassadors -ohjelman lähettiläät on valittu 39 maasta. Ohjelman tavoitteena on kannustaa nuoria uteliaisuuteen ja pysymään aktiivisena liikunnan avulla. Nuoret lähettiläät tuottavat inspiroivaa sisältöä Galaxy S6 edge+ -puhelimilla.
Samsung olympialaisissa
Samsung osallistui olympialaisiin ensimmäisen kerran Soulissa 1988 paikallisena sponsorina. Vuoden 1998 Naganon talviolympialaisista lähtien yhtiö on toiminut kansainvälisen olympiakomitean virallisena yhteistyökumppanina langattomien viestintälaitteiden tuoteryhmässä ja tarjonnut kisaorganisaatiolle oman langattoman viestinnän alustan nimeltään Wireless Olympic Works (WOW) sekä matkapuhelimia.
Innovatiivisen matkapuhelinteknologian avulla olympiayhteisö pääsee nauttimaan reaaliaikaista sijaintitietoihin perustavasta informaation välityksestä, interaktiivisesta kommunikoinnista ja mobiilimaksujärjestelmästä.
Samsung on osallisena useissa olympia-kampanjoissa, joiden tavoitteena on lisätä kiinnostusta olympialaisia kohtaan ja mahdollistaa fanien osallistumisen olympialaisiin mobiiliteknologian avulla.
Samsung jatkaa olympialaisten virallisena yhteystyökumppanina Rio 2016, PyeongChang 2018 ja Tokyo 2020 -olympialaisissa.